Прочетен: 2254 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 05.06.2007 23:24
Няма начин да не сте забелязали колосалните количества маркетингови изцепки по всички електронни и печатни медии. Днес се рекламира всичко. От полови сапуни до лютеници. Дезодоранти за обувки (за хора, скрани с хигиената на долните крайници), блажни бои, които едва ли не се самонанасят върху стените, докато бояджиите правят елементи от фигурното пързаляне. Разфасована кола, на които всичките й чаркове работят, само не и по предназначение. Въобще маркетингът е вездесъщ и има уникалната дарба да превръща най-големите недостатъци в неопровержими предимства, както и да показва как се правят глупости по интелигентен начин, втъкавайки в цялата история хитри рекламни послания. Като болезнено пристрастен към рекламите потребител предоставям на вашето внимание няколко сценария, за да може успешно да рекламирате произвежданите от вас, бизнесмени, продукти.
1. Течен миещ препарат тип веро. Пазарът е наситен от всякакви подобни такива. Затова е необходимо да бъдете изобретателни. Препоръчително е да заложите на възприетия от потребителя почин - колкото по-скъпо, толкова по-качествено или добре позната стратегия- 2 в 1, 3 в1, 6 от 49 и др. Няма значение какво точно сте забъркали в това веро, стига да стои бистро и да убедите народа, че върши работа плюс още нещо, например ароматизира. Ако внушиш достатъчно убедително на потребителя, че ще му мирише на лимон докато си мие чиниите, той най-вероятно ще ти повярва. Без значение от истинския аромат, стига да не е прекалено силен, като на умрял щъркел в джибри или на стресиран пор в акациев пояс. Играта с думите е много важна - добавете закачливи послания с повелително съдържание като “Мий смело с новото веро”. Защо не вложите и още една функция - за миене на тоалетни чинии със специална добавка за изтребване на болестотворните фекалийни стрептококи . Тези препарати по принцип са дразнещи за кожата, но потребителят ще разбере това едва след като си даде парите, с което мисията за вас е завършила успешно. При рекламите също има мода. Днес тя е риалити. Затовна нека пресъздадем сценки от истинския бит на българина. Пример: Съпругът се прибира от работа опърпан и мрачен от тежкия работен ден. Полугласно реди някакви ругатни. Мускулите на лицето му несъзнателно конвулсират - сигнал за стаен гняв, предвещаващ боксова сцена на домашно насилие. Влизайки в кухнята обаче лицето му се озарява. Гневът изчезва. Вдишвайки прекрасния аромат той сякаш изпада в транс. Пред мивката, усмихната от ухо до ухо, мие чинии съпругата. Гримирана до безбожие, тя гали съдовете, симулирайки домакинска работа. Над мивката на приятни вълни се стеле лека бледозелена мъгла. Рекламно послание: “Новото веро – полезно и приятно”. Появява се виртуален печат, който разтърсва екрана” Отпушва и канали”
2. Ако сте решили да произвеждате продукт, който несправедливо е лишен от медийни изяви вие необходима новаторска тратегия. Да речем, че сте решили да залеете пазара с така нужните за всеки дом ръчни изтребители на инсекти от типа мухобойки. Няма нищо лошо да рекламирате продукта си. Просто използвайте като мотив в своята реклама досадата и раздразнението, което поражда вкъщи присъствието на насекоми и паразити като мухи, хлебарки, комари,мравки, паяци и всякакви такива. Препоръчително е в рекламата да има ярък акт на насилие, олицетворяващ решимостта за справяне с проблема. Най-добре е обаче обречените инсекти да са анимирани, за да си нямате проблеми с организацията за защита на животните. Друг ключов момент е да накарате потребителите да се откажат от аерозолните препарати и всякакъв друг тип високотехнологични пособия, а да се върнат към добрите стари времена, когато с яд размазваха по стените комари -бройлери. В същото време трябва недвусмислено да се покаже колко неудачно е да се използват подръчни материали, за да тепат насекомите. Примерен сценарий: Мъж седи удобно на фотьойла си и чете вестник. Чува се характерният звук на бръмчене на муха, примесен с дразнещ злорад смях, по презюмция издаван от самата нагла муха. Не след дълго мухата кацва на масата от лявата страна на въпросния господин, който откъсва поглед от четивото си и визира насекомото. В същото време в кухнята на плочките мухи наредени в строй слушат старейшината муха, надарена с паранормална мъдрост и жезъл от парче фиде. Мухата с апокалиптичен патос казва: ”Не предизвиквайте човека или проклятието на мухобойката ще се стовари върху вас”. Човекът започва да гони мухата със спрей, от чиято миризма самият той започва да кашля като туберколозна крава. След това замерва мухата с чехли, чинии, възглавници и др. Чуват се нервни викове. Мъжът изпада в неконтролируем гняв, скубене на косите и гримаси на отчаяние. Миг преди здравият разум да се и изпарил напълно от главата му, погледът на нещастника се спира върху мухобойката на масата. Човекът размазва мухата с тупалката и се връща обратно към четивото си. В стаята се чува само цъкането на стенния часовник. Рекламно послание: ”Елиминирай дразнителя”. За да потръгнат продажбите в началото може потребителят да бъде зарибен с промоция - мухобойка плюс препарат за почистване на петна.
3.Ако сте производител на спиртни напитки като например ракия, вашата целева група са главно мъжете. Затова трябва да провокирате мъжкото у всеки мъж. Ако рекламното послание е важно, то в тези реклами е най-важното. Използвайте словосъчетания, близки до ефектите от изпиването на алкохола. Най-добре е да прибегнете до тежките рими, заимствани от фолклора на алкохолика “Аз съм Илия и с тая ракия ще градя килия след килия”. Може да се наблегне на домашният уют, макар че определено след изпиването на алкохол в къщи уют едва ли ще има. Ако произвеждате не чак толкова народно питие, като например водка, препоръчително е от клипа да лъхат сексуални нюанси, комбинирани с олицетворени ефекти на опиянението и среда, близка до западният начин на живот. Рекламното послание трябва да е лаконичен многозначителен израз в жаргонен стил:: “Хвани се за масата”, “На лов за пешеходци ”, “Изплаши вашите” , “Ефектът буау” и т.н. В никакъв случай не трябва да се споменава за неблагоприятните ефекти от питието, макар че хиляди души ще избият милиарди мозъчни клетки, докато печелите на техен гръб.
4.Безспорно грижата за телесната хигиена заема доста от рекламното време и площ. Най-вече това са зъбите. Борбата там е толкова люта, че абсурдите в тези реклами са просто фрапантни. /Всъщност се питам кой психически здрав човек може да повярва, че ще си изчисти зъбите с тиксо, както в една широко тиражирана напоследък реклама/. Грижа за зъбите, емайла, венците, езика, корените на зъбите, и всичко останало което е в устата е фикс идея днес. И в този смисъл още една простотия няма да дойде в повече на потребителя. Тъй като е модерно днес пастите за зъби да са с екстракти от какви ли не представители на флората и фауната няма начин да не сте актуални, ако изобретите паста за зъби със зрънца от месокостно брашно. Смисълът на рекламата е да покажете, че зъбът е кокал и какво по-полезно от това да се разтърква с нещо със същата химична структура. Важното в рекламата да участва набеден стоматолог, който вещо да обяснява смисъла на цялата какафония. В клипа трябва да бъдат внедрени и анимационни кадри, нагледно обясняващи как точно действа пастата за зъби. Всичко останало няма значение, освен това да убедите съюза на българските стоматолози да си даде логото за рекламата ви, както и да не става дума за свежият дъх на екарисаж.
06.06.2007 00:21
06.06.2007 10:19
06.06.2007 14:55
11.09.2010 11:54